Strona główna » Edukacja i kultura » „Żywe ” lekcje historii w Królewcu

„Żywe ” lekcje historii w Królewcu

Stowarzyszenie gmin „Polskie zamki gotyckie” kolejny raz zorganizowało „żywe” lekcje historii w muzeach w Kaliningradzie.W tym roku do projektu zostały zaproszona także gmina Dzierzgoń. Władze samorządowe gminy Dzierzgoń pozytywnie odpowiedziały na zaproszenie.

W ramach realizacji projektu w dniach 24 oraz 25 października 2017 r. w Kaliningradzie (czyli Królewcu) miała miejsce wizyta młodzieży ze Szkoły Podstawowej im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w Dzierzgoniu (7 osób i opiekun) oraz ze szkoły w Lęborku.Po przyjeździe do Królewca zostaliśmy zakwaterowani w hotelu Dejma. Następnego dnia w muzeum Brama Frydlandzka wzięliśmy udział w dwóch lekcjach historycznych: „Zamki dawnych Prus Wschodnich” – lekcja poprowadzona przez p. Anastazję Vertiaszkiną pracownika muzeum oraz „Uzbrojenie rycerstwa krzyżackiego” – lekcja poprowadzona przez p. Evgenija Lemeszko przedstawiciela grupy rekonstrukcyjnej. Zwiedziliśmy również katedrę, która jest znana z tego iż pochowany tu jest słynny filozof niemiecki – Immanuel Kant. Następnie zwiedziliśmy Bałtycką Akademię Floty Handlowej. Po zjedzeniu smacznego obiadu wsiedliśmy do naszego busa i wracaliśmy do domu.

Nasz wyjazd do Kaliningradu był nie tylko okazją do poznania miejsc historycznych dawnego Królewca ale także do spotkania się z Rosjanami i przyjrzenia się jak żyją i uczą się młodzi ludzie w kraju naszych sąsiadów.