Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Wiadomości
Drukuj 
Data dodania: 10-07-2017
KONKURS- ASYSTENT RODZINY

DYREKTOR
MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W DZIERZGONIU
OGŁASZA NABÓR KANDYDATA NA WOLNE STANOWISKO PRACY

Oferta nr 1/2017

ASYSTENT RODZINY

I. Wymagania niezbędne:


1. Wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szkoleń na asystenta rodziny i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną;
3. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
4. posiadanie pełnej władzy rodzicielskiej;
5. wypełnianie obowiązku alimentacyjnego – w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
6. niekaralność prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
7. posiadanie obywatelstwa polskiego i pełnej zdolności do czynności prawnych;
8. spełnianie wymagań określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 902 z późn. zm.);
9. nieposzlakowana opinia;
10. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku.

II. Wymagania dodatkowe:


1. Znajomość przepisów ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 575);
2. Znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (tj. Dz. U. z 2016 r., poz.930 z późn. zm.);
3. Znajomość przepisów ustawy z dnia 4 listopada 2016 r. o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz. U. z 2016 r., poz. 1860);
4. wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny;
5. wysoka kultura osobista;
6. znajomość obsługi komputera;
7. umiejętność pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym;
8. znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz innymi podmiotami;
9. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
10. umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną;
11. kreatywność, odporność na stres;
12. zdolności komunikacyjne;
13. poczucie odpowiedzialności;
14. umiejętność podejmowania decyzji;
15. prawo jazdy kat. B i posiadanie własnego środka transportu;
16. dyspozycyjność;
17. asertywność, zaangażowanie, empatia, obowiązkowość, rzetelność.


Zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj. Dz. U. z 2016 r., poz. 575) do zadań Asystenta rodziny należeć będzie m.in.:
1. opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
2. opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3. udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6. udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7. wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8. motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9. udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymaniu pracy zarobkowej;
10. motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
11. udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprze udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12. podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13. prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14. prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15. dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku, i przekazywanie tej oceny podmiotowi, o którym mowa w art. 17 ust. 1 oraz monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
16. sporządzanie na wniosek sądu opinii o rodzinie i jej członkach;
17. współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
18. współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
19. Koordynacja poradnictwa na wniosek uprawnionych wynikająca z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, polegająca na opracowaniu wspólnie z rodziną katalogu możliwego do uzyskania wsparcia oraz występowaniu w imieniu tych osób, do podmiotów odpowiedzialnych za realizację wsparcia, w celu umożliwienia im skorzystania z pomocy, na podstawie pisemnego upoważnienia.

III. Warunki pracy na stanowisku:


1. Wymiar czasu pracy: 1 etat.
2. Forma zatrudnienia: umowa o pracę na czas określony.
3. Obowiązująca tygodniowa norma czasu pracy wynosi przeciętnie 40 godzin w pięciodniowym tygodniu pracy.
4. Wynagrodzenie miesięczne.
5. Warunki pracy zgodnie z obowiązującymi pracowników samorządowych i przepisami powszechnie obowiązującymi (Kodeks Pracy, ustawa o pomocy społecznej, ustawa o pracownikach samorządowych) oraz wewnętrznymi regulaminami.

IV. Wymagane dokumenty i oświadczenia:


1. List motywacyjny oraz życiorys (CV)- podpisane własnoręcznie.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
3. Kserokopie dokumentów potwierdzające posiadane wykształcenie i kwalifikacje (certyfikaty, uprawnienia, zaświadczenia o ukończeniu kursów i szkoleń, dyplomy, itp.);
4. Kserokopie świadectw pracy i/ lub dokumentów potwierdzających staż pracy zawodowej.
6. Oświadczenie kandydata/kandydatki, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz, że cieszy się nieposzlakowaną opinią.
7. Oświadczenie kandydata/kandydatki o posiadanym obywatelstwie, pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych.
8. Oświadczenie kandydata/kandydatki poświadczające stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
9. Oświadczenie kandydata/kandydatki o wyrażeniu zgody na przetwarzanie jego/jej danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922).
10. Oświadczenie, że kandydat/kandydatka nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
11. Oświadczenie, że kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
12. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, w przypadku zamiaru skorzystania przez kandydata/kandydatkę z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016 r., poz. 902 z póź. zm.).
13. Mile widziane referencje od pracodawców.

Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny , CV powinny być opatrzone klauzulą:"Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych ( tekst jednolity : Dz. U z 2016r., poz. 922 z późn. zm.)”.

V. Miejsce składania dokumentów:

 

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu
ul. Plac Wolności 1
82-440 Dzierzgoń
Dokumenty aplikacyjne można składać w zamkniętych kopertach osobiście w sekretariacie MOPS w Dzierzgoniu lub za pośrednictwem poczty, z dopiskiem: „Dotyczy naboru na wolne stanowisko asystent rodziny”.

VI. Termin składania dokumentów:
Oferty należy składać do dnia 21 lipca 2017 r. do godz. 12:00. Decyduje data wpływu oferty do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu, ul. Plac Wolności 1.

VII. Dodatkowe informacje:
Oferty nie spełniające wymogów formalnych, niekompletne oraz przesłane po terminie, nie będą rozpatrywane. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny i szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), muszą być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2016 r. poz. 922 )" i własnoręcznie podpisane.
Wszystkie składane przez kandydata/kandydatkę oświadczenia muszą być podpisane własnoręcznie.

Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu zostaną powiadomieni telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu kolejnego etapu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu ( http://mopsdzierzgon.naszops.pl/bip/ ) , na stroniewww.mopsdzierzgon.naszops.pl Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Dzierzgoniu; ul. Plac Wolności 1.
Jednocześnie informujemy, że dokumenty wybranego i zatrudnionego kandydata/kandydatki zostaną dołączone do jego akt osobowych. Pozostałe dokumenty nie odebrane przez kandydatów/kandydatki w terminie 3 miesięcy od daty upowszechnienia informacji o wyniku naboru, zostaną komisyjnie zniszczone.

Zastrzegamy sobie możliwość odwołania konkursu bez podania przyczyn.

 

 

Dyrektor

Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej

/-/ Marta Budzińska

129 raz(y) oglądano.
W górę
Wiadomości
21-07-2017
Wakacje w Sittensen
Wakacje w partnerskiej gminie SittensenTo kolejny od wielu lat wyjazd 38 dzieci na zaproszenie włodarzy zaprzyjaźnionej gminy Sittensen, z którymi spotkaliśmy się, wręczając upominki z podziękowaniami za wieloletnią współpracę w imieniu Pani Burmistrz Elżbiety Domańskiej. Tegoroczny program pobytu został wspólnie opracowany z panami Hansem Roeschem i Berndem Pichlmeierem. Był bardzo bogaty w wyjazdy i zajęcia sportowo-rekreacyjne na hali. Dzieci nie miały chwili wytchnienia. 
czytaj więcej...
19-07-2017
Apel do mieszkańców!
Drodzy Mieszkańcy!Jak pewnie Państwo wiecie Gmina Dzierzgoń mimo ograniczonego budżetu, stale podejmuje działania w celu zaspokojenia rekreacyjnych potrzeb naszych mieszkańców i uatrakcyjnienia miasta. W miarę możliwości staramy się także pobudzić naszych mieszkańców, stwarzając miejsca aktywnego wypoczynku takie jak teren rekreacyjno-sportowy przy ul. Wojska Polskiego, plac zabaw Nivea, czy obiekt lekkoatletyczny przy orliku. Planując takie przedsięwzięcie, należy zabezpieczyć odpowiednie środki, nie tylko na „budowę”, ale również na bieżące utrzymanie, zachowanie właściwego stanu technicznego czy konserwację. Niestety czasem środki, za które mogłyby powstać dodatkowe urządzenia, place zabaw czy miejsca rekreacyjne muszą zostać przekazane na inne cele... Tak jak w tym przypadku - na usunięcie skutków wandalizmu. ToiToi nad jeziorem Kuksy został podpalony i nie nadaje się do dalszej eksploatacji.Apelujemy o powstrzymanie się od wybryków chuligańskich, które narażają naszą gminę na straty, a także w niektórych przypadkach mogą doprowadzić do nieszczęścia. Prosimy także wszystkich świadków takich zachowań o kontakt z Policją, Strażą Miejską lub Urzędem Miejskim w Dzierzgoniu.Nie bójmy się reagować!Każde działanie wandali pociąga za sobą skutki finansowe dla gminy, za które oczywiście płacimy My— mieszkańcy!
czytaj więcej...
18-07-2017
Spotkanie z POMERANIA INVALL SP. Z O.O.
Dziś w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu odbyło się spotkanie z przedstawicielem firmy POMERANIA INVALL SP. Z O.O. która zamierza wybudować farmy wiatrowe w naszej gminie. Spotkanie miało charakter czysto techniczny, wyznaczono także kierunki dalszej współpracy między podmiotami. Dzięki firmie POMERANIA INVALL SP. Z O.O. możliwe było powstanie placu zabaw przy ul. Wojska Polskiego, za co Burmistrz Dzierzgonia wręczyła uroczyste podziękowania.
czytaj więcej...
18-07-2017
Smaki Dziejów
Dzierzgoński Ośrodek Kultury zaprasza na realizację zadania pn. "Smaki Dziejów". W ramach projektu Dzisiaj 18 lipca (wtorek) o godzinie 18:00 odbędą się Warsztaty Ze Wzorem Powiślańskim, poprowadzone przez panią Katarzynę Magierowską. Warsztaty odbędą się w sali widowiskowej Dzierzgońskiego Ośrodka Kultury. (parter) Udział w warsztatach jest bezpłatny. WARSZTATY SĄ SKIEROWANE DLA DZIECI , MŁODZIEŻY, SENIORÓW ORAZ DLA OSÓB DOROSŁYCH :) Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Kulturowego - Kultura Dostępna 2017.
czytaj więcej...
18-07-2017
Charytatywny GOLF
Sobotę spędziliśmy na polu golfowym w Pasłęku. Tak jak rok temu, pomagaliśmy podczas charytatywnego turnieju golfa. W tym roku pieniądze zbierane były na leczenie Lenki i Agatki. Wakacyjny Wolontariat zawsze chętnie pomaga, tym bardziej, że firma Kram opiekuje się także naszymi podopiecznymi: Anastazją i Kacprem. Spotkaliśmy ich zresztą w Pasłęku podczas imprezy. Nasza ekipa: Martyna, Gabrysia i Mateusz miała za zadanie sprzedaż piłek, koszulek, czapek. Dochód w całości trafi do potrzebujących dzieci. Pomagaliśmy także w sprawach organizacyjnych. Oczywiście nie zabrakło czasu na skorzystanie z atrakcji. Graliśmy w golfa i jeździliśmy wózkiem dla zawodników. Dziękujemy za zaproszenie. Mamy nadzieję, iż nasza pomoc się przydała. Lence, Agatce, Anastazji i Kacprowi życzymy szybkiego powrotu do zdrowia. Wakacyjny WolontariatPS - Pozdrowienia dla pani Moniki Burdyńskiej i całej ekipy obsługi turnieju.
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1215008
webmasters: K.S. & S.R.