Biuletyn Informacji Publicznej
StartZadaj pytanieeKartkiStara strona Szukaj
Wiadomości z Polski   |   Wiadomości ze Świata   |   Rozkład PKP   |   Rozkład PKS   |   Rozkład LOT   |   Kursy walut   |   Giełda   |   Lotto   |   Pogoda   |   
WiadomościArchiwum wiadomościOgłoszenia i komunikatyZNANI DZIERZGONIANIEInformacje ogólnePlan miastaAtrakcje turystycznePlan gminyHistoria DzierzgoniaRowerowy Szlak Zamków PowiślaHerb DzierzgoniaBaza noclegowaSzlak Zamków GotyckichOcalić Narodową Spuściznę - Kapliczki PrzydrożneSzlaki rowerowe w okolicach DzierzgoniaGimnazjumZespół Szkół im. Cypriana Kamila Norwida w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. Tysiąclecia Państwa Polskiego w DzierzgoniuSzkoła Podstawowa im. św. Wojciecha w BągarcieSzkoła Podstawowa w BrukuTęczowe Przedszkole w DzierzgoniuDzierzgoński Ośrodek KulturyZdjęciaWładze gminyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza DzierzgoniaReferat FinansowyReferat OrganizacyjnyReferat Techniczno-InwestycyjnyInformacja z międzysesyjnej pracy Burmistrza Dzierzgonia 2016Referat ds. Gospodarki Komunalnej, Nieruchomości i Ochrony ŚrodowiskaUrząd Stanu Cywilnego/ stanowisko ds. działalności gospodarczejReferat Spraw Społecznych, Obywatelskich, Oświaty, Kultury i ZdrowiaTelefony kontaktoweDane teleadresoweSkład Rady MiejskiejOgłoszenia o sesjachOgłoszenia i sprawozdaniaTerminy dotyczące opłat i podatkówPoradnik klientaZamówienia publiczneEuropejski Fundusz SpołecznyProgram Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013Regionalny Program OperacyjnyNorweski Mechanizm Finansowy Europejskiego Obszaru GospodarczegoRegionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020 - PSZOKAzbestHarmonogram usług wywozu odpadów komunalnych z terenu Gminy DzierzgońUchwałyPodmioty odpowiedzialne za odbiór odpadów z terenu Gminy DzierzgońDruki do pobraniaPUNKT SELEKTYWNEJ ZBIÓRKI ODPADÓW (PSZOK)Osiągnięte poziomy recyklinguMiejsca zagospodarowania odpadówAnaliza stanu gospodarki odpadami komunalnymiRejestr Działalności RegulowanejI „ABC o azbeście”II „Azbestowe archiwum”Godziny otwarcia centrum sportowo rekreacyjnegoGodziny otwarcia boiska ORLIKPodstawowe InformacjePodmiotyAktualnościHistoria regionuKontakt

Referat Techniczno-Inwestycyjny

REFERAT TECHNICZNO- INWESTYCYJNY

Kierownik- Lech Zieliński
lech.zielinski@dzierzgon.pl

Zastępca Kierownika, Stanowisko ds. inwestycji gminnych i planowania przestrzennego - Jerzy Sulim
jerzy.sulim@dzierzgon.pl


Zadania referatu:

A. W zakresie inwestycji:
1) podejmowanie czynności związanych z planowaniem, przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji (plany inwestycyjne, opinie i uzgodnienia, zlecenia i umowy),
2) nadzór inwestorski nad realizowanymi inwestycjami,
3) prowadzenie całości spraw związanych z planowaniem, finansowaniem i realizacją inwestycji (dokumentacja prawna i techniczna, protokoły odbioru, zaopatrzenie materiałowe, sprawozdania z realizacji, ewidencja inwestycji, nadzór inwestycyjny),
4) przygotowaniu materiałów przetargowych na zadania realizowane w ramach inwestycji,
5) sporządzanie informacji i sprawozdań z realizacji rzeczowo - finansowej inwestycji gminnych,
6) przygotowywanie i przeprowadzanie przetargów na zadania określone w budżecie Gminy,
7) koordynacja opracowania corocznej aktualizacji Wieloletniego Planu Inwestycyjnego oraz Planu Rozwoju Lokalnego,
8) koordynacja realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych,
9) prowadzenie inwestycji w ramach robót publicznych,
10) opracowywanie opinii, szacunku kosztów zadań inwestycyjnych i remontowych przygotowywanych i realizowanych przez inne stanowiska pracy oraz jednostki organizacyjne Gminy,
11) przygotowywanie części merytorycznej wniosków o dofinansowanie zadań ze źródeł pozabudżetowych,
12) przygotowywanie części merytorycznej sprawozdań i informacji z dofinansowania zadań ze źródeł pozabudżetowych,
13) współpraca ze Skarbnikiem, referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania inwestycji.

B. W zakresie gospodarki przestrzennej:
1) sporządzanie projektu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz planów rozwoju architektoniczno budowlanego,
2) przedkładanie studium do zaopiniowania organom właściwym do ich uzgodnienia,
3) przygotowywanie materiałów do dokumentów planistycznych Gminy,
4) koordynacja i obsługa działań związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem dokumentów planistycznych,
5) koordynacja i obsługa działań związanych z wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
6) wykładanie projektu planu do publicznego wglądu oraz przyjmowanie protestów i zarzutów dotyczących projektu planu zagospodarowania przestrzennego,
7) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów,
8) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
9) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gminy i przygotowanie wyników tej oceny,
10) dokonywanie analiz wniosków w sprawie sporządzenia lub zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
11) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
12) przygotowanie dokumentów do ustalania w drodze decyzji opłat z tytułu wzrostu wartości nieruchomości oraz odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
13) przygotowywanie dokumentów i zlecanie decyzji o ustalanie warunków zabudowy dla obszarów nieobjętych miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
14) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o ustaleniu warunków zabudowy i zagospodarowania terenu,
15) rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania trenu,

C. W zakresie rozwoju Gminy:
1) wdrażanie strategii rozwoju oraz powiązanych z nią planów finansowych i operacyjnych,
2) monitorowanie i aktualizowanie programów rozwoju Gminy i związanych z nią programów operacyjnych oraz nadzór nad ich realizacją,
3) zbieranie informacji na temat źródeł pozyskiwania dodatkowych środków finansowych pochodzących z programów pomocowych i funduszy strukturalnych przeznaczonych na inwestycje infrastruktury komunalnej,
4) koordynowanie i merytoryczne przygotowanie wniosków o przyznanie środków z funduszy pomocowych sporządzanych przy współpracy pracowników Urzędu,
5) przygotowywanie samodzielnie wniosków o dofinansowanie zadań inwestycyjnych i remontowych,
6) lobbing i monitorowanie złożonych projektów i wniosków,
7) wdrażanie programów, w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
8) opracowywanie wniosków na dotacje z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji infrastrukturalnych,
9) współpraca ze stowarzyszeniami i związkami międzygminnymi w zakresie realizacji wspólnych przedsięwzięć dotyczących infrastruktury komunalnej,
10) przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego w ramach kompleksowej obsługi realizowanych projektów i wniosków,

D. W zakresie infrastruktury i gospodarki komunalnej:
1) współudział w opracowywaniu planów budowy, modernizacji i remontów urządzeń komunalnych Gminy,
2) współpraca przy realizacji przedsięwzięć inwestycyjnych lub modernizacyjnych Gminy zapewniających pożądany rozwoju i właściwego funkcjonowania usług komunalnych, szczególnie w zakresie zaopatrzenia gospodarstw domowych w ekologiczne nośniki ciepła,
3) wyposażanie zasobów gruntów tworzonych na cele zabudowy miasta w niezbędne urządzenia infrastruktury komunalnej,
4) nadzór nad realizacją zadań przez inne podmioty w zakresie prawidłowego funkcjonowania urządzeń komunalnych, szczególnie w zakresie:
a) odprowadzania ścieków,
b) utrzymania kanalizacji deszczowej i urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
c) wywozu nieczystości stałych i płynnych,
d) oczyszczania miasta,
e) utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym naprawy urządzeń małej architektury (place zabaw, ławki, huśtawki, itp.),
f) oświetlenia ulicznego,
5) umieszczanie i utrzymywanie w należytym stanie tablic z nazwami ulic i placów,
6) zakładanie i rozszerzanie cmentarzy komunalnych oraz dbanie o właściwe ich utrzymanie,
7) wydawanie zaleceń określających zasady zarządzania cmentarzami komunalnymi,
8) organizowanie opieki nad cmentarzami wojennymi,
9) wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem na terenie miasta targowisk oraz organizacją handlu targowiskowego (z wyjątkiem opłaty targowej),
10) współpraca z referatami Urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie spraw dotyczących realizacji i finansowania remontów.

E. W zakresie zarządzania drogami i łączności:
1) wydawanie opinii w sprawie dróg w zakresie określonym w przepisach o drogach publicznych,
2) prowadzenie spraw związanych z zaliczeniem drogi do kategorii dróg gminnych,
3) planowanie i finansowanie budowy, modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych gminnych oraz ulic i chodników,
4) prowadzenie spraw związanych z zarządzaniem siecią dróg lokalnych gminnych oraz ulic i chodników,
5) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym dróg lokalnych gminnych obiektów nie związanych z gospodarką drogowa,
6) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego drogi lokalnej gminnej,
7) orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi lokalnej gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
8) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego w mieście oraz znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu,
9) współdziałanie z jednostkami telekomunikacyjnymi w zakresie rozbudowy i utrzymania sieci łączności i zaspokajania potrzeb mieszkańców gminy w zakresie łączności telefonicznej.

F. W zakresie zamówień publicznych:
1) udzielanie wyjaśnień pracownikom przy opracowywaniu projektu dokumentów do postępowań realizowanych przez referaty Urzędu,
2) weryfikowanie pod względem formalnym projektów dokumentów przygotowywanych przez członków komisji przetargowych,
3) prowadzenie rejestru zamówień publicznych, protestów i odwołań,
4) prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości z udzielonych zmówień publicznych,
5) organizowanie szkoleń dla pracowników oraz upowszechnianie wykładni prawnych Urzędu Zamówień Publicznych i orzeczeń sądowych dotyczących zamówień publicznych.  

W górę
Wiadomości
22-06-2017
Powitanie Lata 2017
Piknik Charytatywny! Podaj Łapę na Powitanie Lata! 1 lipca od godz. 14:00 w Dzierzgoniu. Zapraszamy!
czytaj więcej...
21-06-2017
Barszcz Sosnowskiego
Uwaga Barszcz Sosnowskiego!W związku z faktem, że rozpoczyna się lato, wzrasta także zagrożenie poparzeniem Barszczem Sosnowskiego. To szczególnie niebezpieczna roślina dla życia i zdrowia ludzkiego.We wszystkich jej częściach, (łodygach, liściach, korzeniach) znajdują się olejki eteryczne, które w kontakcie ze skórą powodują oparzenia II i III stopnia. Objawy pojawiają się przy naświetlaniu światłem słonecznym (promienie UV) już po kilkunastu minutach od kontaktu, przy czym największa wrażliwość i natężenie objawów następuje w ciągu od 30 minut do 2 godzin. Skutki oparzenia można odczuwać nawet przez parę lat!W przypadku kontaktu z tą rośliną należy przemyć skórę woda z mydłem i unikać światła słoneczneg
czytaj więcej...
21-06-2017
Zmiana nazw ulic - obowiązki mieszkańca
Drodzy mieszkańcy! Od 20 czerwca w naszym mieście obowiązują nowe nazwy dwóch ulic — Tadeusza „Zośki” Zawadzkiego oraz Osiedle im. Ignacego Krasickiego. To tej pory obie ulice nosiły imiona patronów komunistycznych. Gmina Dzierzgoń na mocy ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego została zobligowana do zmiany tych nazw. Ustawa dekomunizacyjna przewiduje znaczne ograniczenie kosztów związanych ze zmianą nazw ulic dla mieszkańców:Art. 5 ust. 2 wspomnianej wyżej Ustawy przesądza, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową — są one nadal ważne, co oznacza, że:Nie trzeba wymieniać dokumentów osobistych, prawa jazdy, dowodu rejestracyjnego pojazdów ani innych dokumentów zawierających dotychczasową nazwę — będą ważne, dopóki nie upłynie ich termin ważności.Zmiana nazwy ulicy nie będzie powodować problemów z dostarczaniem korespondencji pod dotychczasowy adres.Co więcej, nie ma opłat za zmiany wprowadzane w księgach wieczystych, rejestrach, ewidencjach i pismach urzędowych, ponieważ zgodnie z Ustawą (art. 5. ustęp 1): „pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat”.Niestety w dalszym ciągu na mieszkańcach spoczywa obowiązek poinformowania o tym fakcie wszelkich dostawców mediów, banków, innych instytucji, Urzędów Skarbowych itp.Podobny obowiązek niestety związany z poniesieniem kosztów mają firmy, które muszą zmienić pieczątki oraz materiały promocyjne takie jak wizytówki czy szyldy reklamowe.
czytaj więcej...
20-06-2017
Dofinansowanie azbestu
Informujemy, że po raz kolejny gmina Dzierzgoń otrzymała dofinansowanie na utylizację azbestu. W tym roku ze względu na dużą liczbę wniosków poziom dofinansowania wyniósł 75%. Planowana masa utylizacji azbestu wynikająca ze złożonych wniosków ma wymieść 60,535 Mg (ton). Zachęcamy do składania wniosków na utylizację wyrobów zawierających azbest w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu. Przypominamy, że chorobotwórcze działanie azbestu występuje w wyniku wdychania włókien zawieszonych w powietrzu (oznacza to, że dopóki włókna nie są uwolnione do powietrza, nie stanowią zagrożenia dla zdrowia). Więcej informacji na temat szkodliwości azbestu oraz możliwości dofinansowania znajduje się na stronie internetowej www.dzierzgon.pl w zakładce „ABC o azbeście” oraz w Urzędzie Miejskim w Dzierzgoniu w pokoju nr 4 i 19.
czytaj więcej...
19-06-2017
Nowe nazwy ulic
Urząd Miejski w Dzierzgoniu informuję, że w związku z ustawą z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej dnia 17 maja 2017 r. Rada Miejska w Dzierzgoniu podjęła uchwałę nr XXVIII/227/2017 w sprawie zmiany nazwy ulicy Gen. A. Zawadzkiego na Tadeusza Zawadzkiego „Zośki” oraz uchwałę nr XXVIII/228/2017 w sprawie zmiany nazwy Osiedla im. Janka Krasickiego na Osiedle im. Ignacego Krasickiego. Przedmiotowe uchwały zostały opublikowane przez Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego w dniu 5.06.2017 r. Będą one obowiązywały od 20 czerwca 2017 r. Przypominamy, że Ustawa gwarantuje, że nie trzeba wymieniać dokumentów.Art. 5 ust. 2 wspomnianej wyżej Ustawy przesądza, że zmiana nazwy ulicy dokonana na podstawie ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową — są one nadal ważne, co oznacza, że:
czytaj więcej...

Kalendarz

Fotogaleria

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Copytright © 2008 Gmina Dzierzgoń. Wszelkie prawa zastrzeżone. Licznik odwiedzin: 1190544
webmasters: K.S. & S.R.